دکوراسیون

مدل دکوراسیون,دکوراسیون جدید,

دکوراسیون

مدل دکوراسیون,دکوراسیون جدید,

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

وظیفه روغن ترمز چیست؟

دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۰۸ ب.ظ

یکی از نکات مهم در رانندگی این است که هر چند مدت یک بار روغن ترمز ماشین تان را چک کنید، و اگر نیاز بود حتما روغن ترمز ماشین را عوض کنید، چون در صورت عوض نکردن روغن، ماشین بعد از مدتی خراب می شود.

ما در این مقاله به اهمیت موضوع روغن ترمز و همچنین به وظیفه روغن ترمز در ماشین می پردازیم و همه جنبه های مربوط به روغن ترمز را مطرح می کنیم، تا شما به اهمیت این موضوع پی ببرید، پس با ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

روغن ترمز چیست؟
روغن ترمز یک نوع سیال هیدرولیک است، و یکی از موارد ضروری در رانندگی می باشد، در واقع باید هر چند مدت یک بار روغن ماشین را عوض کنید تا برای ماشین شما هیچ مشکلی پیش نیاید، روغن ترمز رو هر چند مدت یک بار عوض کنید تا کارآیی ماشین شما بالاتر رود و با خیال راحت به مسافرت بروید بدون اینکه دغدغه ای برای خرابی ماشین داشته باشید.

 

اما بهتر است به طور واضح در این قسمت از متن بیان کنیم که روغن ترمز چه نقشی در سالم بودن ماشین دارد.

 

وظیفه روغن ترمز چیست؟
۱-با اضافه کردن روغن به ماشین، همه قطعات ماشین شروع به حرکت می کنند

۲-به این علت که روغن تحت دو عامل فشار و دما کار می کند، در نبود روغن در ماشین، هنگام توقف ترمز ماشین کار نمی کند و در نتیجه ماشین متوقف نمی شود و باعث رخ دادن تصادف می شود.

۳-روغن ترمز باعث کاهش و افزایش سرعت ماشین می شود، چون با فشار دادن پدال ترمز، روغن ترمز در سیستم ماشین، حرکت چرخ های ماشین را کنترل می کند.

 

نکته قابل توجه

انواع روغن ترمز در فروشگاه های تعویض روغنی به فروش می رسند، دقت داشته باشید که از هر روغن ترمز برای ماشین خود استفاده نکنید، به این خاطر که هر ماشینی روغن ترمز مخصوص به خودش را دارد.

 

انواع روغن ترمز
۱-روغن های ترمز بر پایه گلیکول

در ماشین هایی که سیستم ضد قفل ABS دارند از روغن ترمز بر پایه گلیکول استفاده می شود. این مدل روغن ترمز برای این مدل ماشین ها مناسب تر است.

 

۲-روغن ترمز بر پایه سیلیکون

در نوع دوم از روغن ترمز، بیشتر برای ماشین های مانند اتومبیل و همچنین کامیون ها مناسب تر است که تکنولوژی ABS را ندارند.

 

بهتر است در این قسمت از مطلب خاطر نشان کنیم که ماشین های که از نوع اول روغن ترمز استفاده می کرده، دیگر نمی تواند روغن ترمز خود را عوض کند و از نوع دوم استفاده کند، به این علت که مقداری کمی از روغن قبلی به جا می ماند که مانده این روغن ترمز به هیچ عنوان نمی تواند با روغن ترمز جدید سازگاری داشته باشد و باعث مشکلات جدی در ماشین می شود.

 

هر چند مدت یک بار باید روغن ترمز را عوض کرد؟
۱-برای اینکه زمان تعویض روغن ترمز ماشین خود را بدانید، بهتر است دفترچه راهنما خودرو را مطالعه کنید تا به موقع بتوانید روغن ترمز را عوض کنید

۲-برای کارآیی بهتر ماشین، بهتر است روغن را کاملاً تخلیه کنید و بعد روغن را عوض کنید

۳- بهتر است روغن ترمز را در فاصله زمانی بین یک یا دو سال عوض کنید

۴-دقت داشته باشید که به موقع روغن ترمز را عوض کنید تا هیچ گونه مشکل جدی برای ماشین تان پیش نیاید.

 

کلام آخر

عوض کردن روغن ترمز یکی از موارد ضروری در امر رانندگی است، اگر روغن ترمز را در زمان مناسبش عوض کنید، برای ماشین شما هیچ مشکلی پیش نمی آید، در واقع میتوان گفت روغن ترمز کل سیستم ماشین را تحت تاثیر خود قرار می دهد، به طوری که اگر روغن در زمان مناسب عوض شود، هیچ گونه مشکلی بر ای قطعات سیستم ماشین شما پیش نمی آید.

 

دقت داشته باشید از روغن ترمز مناسب ماشین خود استفاده کنید، با مراجعه به تعمیرگاه تعویض روغنی، می توانید از افرادی که مسئول تعویض کردن روغن ترمز هستند، کمک بگیرید تا آنها در رابطه با یک روغن ترمز با کیفیت شما را راهنمایی کنند، افرادی که مسئول تعویض روغن هستند بهتر می توانند در زمینه انتخاب روغن ترمز شما را راهنمایی کنند.

 

 

منبع:

https://testdrive-iran.ir/%d9%88%d8%b8%db%8c%d9%81%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%aa%d8%b1%d9%85%d8%b2-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۱ ، ۱۴:۰۸
رعنا رها